Budujemy 8x10

     Postanowiłem wskrzesić bloga, przynajmniej trochę. W końcu mam powód do napisania notki, ponieważ postanowiłem zrealizować mój wakacyjny projekt, czyli budowę aparatu wielkoformatowego 8x10 cala. Oczywiście dużo prościej byłoby zacząć od aparatu 4x5 lub nawet 6x9cm, ale myślę, że jak się porywać to od razu na coś większego. Poza tym posiadam już aparat na format 9x12cm, więc niewiele by się różnił od standardowego 4x5 cala.
     Pierwsza rzecz, to oczywiście projekt. Nie chcę używać gotowych rozwiązań, aparat z zamysłu ma być od początku do końca mój. Większość rzeczy będę projektował na bieżąco, więc nie zamieszczę niestety dokładnych planów. Dziś spisałem jedynie rzeczy, które będą mi potrzebne do wykonania podstawy aparatu. Wymiary z kartki również jak na razie są umowne, najprawdopodobniej bedą wymagać drobnych korekt.

8x10 Monorail Camera.

     Czyli krótki opis tego, co ja właściwie chcę stworzyć. O wymiarach błony już wspomniałem, samo 'pudło' będzie trochę większe, jednak nie dużo. Nie planuję używać ruchomych kaset, wystarczy mi kard pionowy, co pozwoli na nieznaczne, ale jednak, zmniejszenie wagi i wymiarów konstrukcji. aparat będzie typu monorail. Mamy więc 'rurkę' po której jeździć będą standardy przedni oraz tylni. Konstrukcja bardziej do studia (którego nie posiadam), jednak prostsza do wykonania w porównaniu z aparatami plenerowymi.



Zakupy.

     Na dziś pozostaje mi jedynie zamieścić spis potrzebnych materiałów na chwilę obecną, czyli w praktyce same deski i narzędzia:

Drewno:
10x10x1cm
120x3x1cm
300x5x1cm
100x4x4cm
300x3x1,5cm
Do tego około 1,5-2m ćwierćwałka. Powinno wystarczyć z zapasem.

Metal:
10x10x0,2cm
40x2x0,2cm
Oraz 10 motylków ze śrubkami i gwinty do nich.

     Planuję również nabyć przy okazji materiał na miech, lecz nie obliczałem jego wymiarów. Myślę że około 1x2m wystarczy do prototypów.

Narzędzia:
Papier ścierny.
Piłka do drewna.
Zaciski do drewna.
Klej do drewna i do tkanin.


     Na razie to tyle, jutro po zakupie tego, co będę w stanie dostać porobię zdjęcia i zamieszczę dalsze postępy.

wtorek, 26 czerwca 2012

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.